onsdag 13 juni 2007

For my eyes only

Nu har jag inte bloggat på väldigt länge, och därför kommer detta inlägg te sig än odrägligare än vad det kanske är. Jag fyller inte år, jag har inga pengar i nuläget och jag borde gå till tandläkaren. Men jag har jobb på g, det är praktiskt taget här, och jag kan inte låta bli att drömma i alla fall för en stund. Indiska drömmar. Eller Indiskadrömmar. Som jag redan sagt till Jonatan och Anneli, jag har inte tänkt bränna min lön på shopping. Men kanske litegrann...

Hittills är de nominerade (från Indiska) dessa:

Oh my. Våningsfat är grymt. Tänk er chocolate cookies och kokostoppar där på... Om det hade funnits i rosa eller beige hade jag velat ha det i badrummet och fyllt det med smycken.

Denna lilla tekanna skulle passa alldeles utmärkt i mitt kök! Ja, alltså, vårt kök. (Risken är bara att Jonatan tycker att den är så ful att han inte vill ha något att göra med den, och då tar nog köket lite illa upp och vill i sin tur inte ha något med honom att göra) ;)

Helt underbar skål! Ljuvlig färg, och jag kan riktigt föreställa mig hur det vore att ta på den... Får nog köpa en till mig (den här bara måste jag ha) och en till Anneli, *blink blink*

Ojoj, en tallrik också! *Dreglar*

Två eller tre gröna ljuslyktor vill jag ha bredvid teven, på den högra högtalaren. Någon röd skulle också sitta fint, förstås ;) En röd på soffbordet, eller på byrån bredvid sängen...

Nya matchande påslakan-set vore trevligt. I nuläget har vi bara en uppsättning, så det blir till att tvätta dom om och om igen. (Med min typ av bäddning spelar det roll vad man har under överkastet)

En sittpuff vill jag ha framför soffbordet, till vänster (sett från soffan alltså). Gillar ju mörka tyger egentligen, men den här skulle kunna funka. Och så vore det ju ytterst opraktiskt med en svart när pälskatten är blond.

Men bland det första som kommer handlas på Indiska är ändå de där ljusturkosa glasen jag suktar efter varje gång jag är där, och varje gång jag dricker ur mina bruna eller gröna och blir påmind om att det fattas en familjemedlem eller två.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Jessica!
Vi kan ta en tur till Indiska när min semester börjar efter midsommar. Kram mamma

Anonym sa...

Men vad är det med det där kakfatet.. Har sett många blogginlägg om det nu. Men fint är det :)

jessica sa...

Emma: Haha, ja jag vet inte... Kanske är det för att det ligger uppe på hemsidan, och folk ibland har bra smak? ;)