torsdag 19 februari 2009

My Own Personal Jesu... Shopper!

Oj oj, äntligen är min lillebror ägare till ett par svarta Converse! För ungefär ett år sedan hånskrattade han åt sådana skor, men nu behövde jag inte ens övertala honom. Är det det som kallas mognad? He he.


Efter hans jobb idag kom han förbi här hemma, lämnade över ett par taxfree-presenter från helgens kryssning och drog med sig sin syster, a.k.a. fröken personal shopper ner på stan. Jag bytte ett presentkort på H&M samt en fet rabatt mot en foundation på Kicks, ha ha. Jag får sammetslen hy och han har en hel hög med nya fräscha kläder. Bland annat en äppelgrön skjorta (plus två andra skjortor...), tischor, jeans och en tröja. Och så ett sketans snyggt läderbälte från Carlings och så skorna, skorna! Jag tyckte att jag var en utmärkt pekare, väljare och bärare i butikerna, och fick en fika som tack. Fina tider! 

Däremot var det inte alls lika trevligt när jag satt och väntade utanför provhytten inne på H&M. Ett par snorungar satt ett par meter ifrån mig och lekte med en laserpenna, i mitt öga. Jag röt ifrån men ni vet ju hur dryga tolvåringar är. Störande och bökiga. Det ironiska är att det svassade omkring en väktare i butiken, men han märkte ju ingenting.

Inga kommentarer: