måndag 28 december 2009

Mellandagsmåndag.

Det här med mellandagsrea är inte min grej. Försökte mig på det i dag, men kom hem med väldigt planerade inköp - inga på rea. Jag kikade lite på H&M och i några andra butiker, men nä fy. Utnyttjade presentkortet hos Make Up Store som jag fick av mamma och pappa i födelsedagspresent, köpte tre chokladpraliner och vegosushi på vägen hem. Så var jag mer än nöjd.


Det kändes bara fasligt tråkig och uttjatat, allt som var uppackat i butikerna. Kaotiskt, slitet. Nej, jag ser fram emot Ikea och Lagerhaus på onsdag (snääälla Jonatan?), då ska jag bränna julklappspengarna på koppar, ljus och en väckarklocka. Och just ja, en mascara måste jag köpa också... Inte på Lagerhaus eller Ikea dock ;-) Men det verkar vara lite svårt att hitta "den rätta". Volymgivande, vattenfast, fiberfri, ej testad på djur...

Förresten. I går fyllde Jonatan år, och vi firade med eftermiddagsbio. "Avatar"! Grymt bra. Men jag måste tyvärr säga att jag nästan blev lite åksjuk en bit in i filmen... Bilden var liksom aldrig helt still, inte vid rörelser, inte vid närbilder. Så jag satt där och tänkte tillbaka på en riktig biomardröm (vinterkräksjuka...) och knaprade fejk-Marianne för livet. Men slutet gott, allting gott.

Inga kommentarer: