söndag 13 januari 2008

Djungelordspråk, familjevisdom

När Fantomen talar lyssnar man, när en syster kräver inlägg lyder man.

Från och med nu är vi inneboende, jag och Jonatan, hos hans far. Amadeus har bott här sedan tidigare i veckan, renovering pågår. Och jag är så less på det. Missförstå ej, jag är oerhört glad att vi får det här, nya tapeter, nytt kök och allt det där. Och att det sker på en gång, allt kommer förhoppningsvis vara klart innan vi haft lägenheten i tre veckor (helt makalöst!), men det jobbiga är att vi inte riktigt bott där sedan vi lämnade vår gamla...

Rocky V sänds på tv, den där boxarn ger inte sin son den uppmärksamhet han behöver. Men så har han väl aldrig verkat riktigt smart karln?

Lördagens kalas var skojigt. Jag hade tagit med en för liten vinflaska, men fick två drinkar av min Anneli. Den andra blev visst lite starkare än den första, men det märkte jag inte halvvägs ner, he he. 27 och 25 bast har dom blivit nu, sötnosarna. Av någon inte helt outgrundlig anledning framstår jag som så ung när jag skriver de där siffrorna. Men vi vet ju alla att jag är minst 45 i sinnet :P

Min mage är arg på mig efter senaste tidens oregelbundenhet. Och fett. Lite konstigt inlägg det här...

Inga kommentarer: