måndag 14 januari 2008

Home sweet home

En förmiddag, urinblåsan nästan spricker och fötterna fryser på det kalla golvet. Sitter och ögnar igenom folks "hemma-hos-bloggar", och känner en uns avundsjuka. Jag vill också pyssla hemma, jag vill känna mig hemma. Jag har ingen som helst förståelse för människors ovilja att ha ett trivsamt sådant. Omkringflackande och instabilitet. Men vi har väl alla våra behov, jag har aldrig suktat efter att luffa runt i Europa utan pengar och en garanterad tillgång till toalett. Kanske människor som gör det tycker att jag är knepig?

Häromkvällen när vi strök omkring i kaoset till "hem" förvandlades jag till den där hysterikan jag mer eller mindre lyckat försöker bearbeta bort. Hon tar så mycket plats och energi så fort hon framträder. Bort, bort.

Efter redaktionsmötet i eftermiddag ska jag bege mig till min soffa, tända ljusen jag ställt på bordet framför och välja te ur kartongen på vardagsrumsgolvet. Jag och en liten organiserad hörna jag känner mig bekväm i.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hemmet är ens borg. Jag ska byta borg snart och det känns som spiken i kistan lite grann. Med vrålhögt i tak och vackra fönster kommer jag aldrig förmå mig lämna denna stad! Jag försöker lära mig att det är okej att gilla trygghet och stabilitet även om man inte är en småbarnsförälder med förnödenhetsbagen i högsta hugg. (förnödenheter är lika med banan, snytpapper och nerdreglade gosedjur)

Vad gäller luffande i Europa känns det som att bara jag har min borg kvar här hemma spelar inte komforten utomlands någon roll :)

Hoppas allt är väl med dig!

jessica sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
jessica sa...

Det är väl just det där med att inte gilla stabilitet för att istället längta efter bostadslöshet i storstad som en del kan tycka att man borde när man är ung, I guess. Men jag tänker inte göra nåt för att nån tycker att man borde, och jag trivs i Öret, det är lagom stort. Man ska kunna ta en promenad genom stan utan att dö av utmattning :)

Resa vill jag absolut göra, men toalett är ett måste i min bok ;)

För övrigt röstar jag för fika snart! :)