torsdag 25 oktober 2007

"Hon ser ut som Skaaalman"

Stämplade ut och åkte från jobbet för lite mer än en timme sedan... Nu, trött i huvudet. Har lite halsbränna också... Imorgon blir det spänning på förmiddagen, och jobbpass på kvällen, sista för den här veckan. På fredag bjuds det nämligen till fest på restaurang, och om man får frågan "vill du jobba på 'pack' på dagen eller vill du vara ledig?" är inte valet svårt. Inte svårt alls. Nu har jag inte fått just den frågan, men om...

Igår fick jag förresten veta att jag även jobbar nästa vecka, så inget redaktionsmöte för mig då heller... Men större lönecheck och ytterliggare en vecka med de man inte riktigt är redo att ta farväl av. Eller ens "see you later".

Lite kort om kvällen: herrarna bjöd på fika, lika många sorter som antal manliga individer, kakor och vetelängd i form av cirkel upplagda på fat. Så trevligt! Tända ljus och en halvtimmes mys. Jag klarade "skamgränsen" med nio editerade bilder - 1509 och kände mig tillfreds. Mina printrar skötte sig och kalibreringstesten av dem likaså. Inget krångel, med andra ord. Tio snoriga barn på raken, och fem hårda karameller i magen. En god kvällsmacka. Fnitter, gapskratt, avskjutning av gummisnoddar och en nedsjunken Jessica framåt sista halvtimmen. Ländryggen, aj, luvtröjan, mysig.

På lördag ska jag vara lite bakis, men framåt eftermiddagen vill jag traska till videobutiken för att hyra film, och så ett besök på Subway för take away (hemma är bäst). Någon som vill göra mig sällskap?

Inga kommentarer: