onsdag 17 oktober 2007

Värme

Har ingen som helst lust att sitta vid datorn en längre tid (hallå, jag sitter ju faktiskt framför en hela dagarna på jobbet), och jag ska snart krypa till kojs. Men först: ikväll har min käraste Anneli hälsat på, och åh vad jag saknat henne. Te, scones med lemon curd och marmelader, bakverk och fin choklad, till det samtal och skratt. Och så lite ångest. Som livet självt.

Imorgon blir det buss upp på stan efter jobbet, för möte med en annan saknad god vän. Mia och jag ska leta efter present till tjugo-åringen-to-be - Anna! Dessutom en fika på stan, myspys. Idag fick jag för mig att vi borde promenera ner till Kaffe och Pralin för en kopp varm choklad i fransk-inspirerad miljö. Mm, det låter som en vettig idé!

Nu soffsittning med clementin (har fått två nya munblåsor och passar på att smälla i mig frukt och c-vitamin så länge det är möjligt) och Jonatan, halv nio ansluter sig Mia och Klara med sina tokigheter.

Kram till dig, kära läsare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Foppa �ter som en gris och v�xer d�refter.Han har l�rt sig "sitt" och "loss" och han �r v�rldens b�sta hund! Kram till dig k�ra lillasyster!