söndag 23 december 2007

En inte helt vanlig helg

Dan före dan före dan ägnades åt städning och julfirande! Jag knatade hem till Anneli på eftermiddagen för byte av klappar och intagande av godsaker. Jonatan bilade till Trollhättan för ett gig, och beräknas komma hem om ett par timmar. Idag alltså.

Efter att, som alltid, ha tagit en omväg hem till vännen med stort A möttes jag av värme och en julskinka i ugnen. Årets första! Vad är väl julstämning om inte att vid köksbänken smaka på den nygriljerade, varma grisrumpan?

Vi mumsade skinka med senap på gott hårt bröd (the one and only i dessa sammanhang, enligt värdinnan) och delade på en flaska julmust. Oh my, så trevligt! Innan vi drack te och åt lussebullar, godis (öhm, jag åt godis), pepparkakor med kristyr och mjuk pepparkaka med valnötsfyllning, öppnade vi klappar och presenter. Sentimental som jag är, tårades mina ögon när jag läste söta rader på ett skimrande kort. Paketen innehöll Lushighet och retroporslin, fantastiskt! Faktum är att vi gav varandra varsin tvål, jag fick Sexy Peel och Anneli en pepparkaksdoftande. Dessutom fick jag en hand- och kroppslotion, också från Lush, vid namn Skin Sin. Den doftar ljuvligt av körsbär, och tas upp snabbt av huden och lämnar en silkeslen yta. Tyvärr ska den utgå ur sortimentet, så det gäller att njuta med andakt. Porslin verkar för övrigt också vara grejen i år, då vi båda fick utökat :)

Dan före dan började med julskinka från gårdagen på frukostbrödet, och tvätt, tvätt, tvätt. Om ett par minuter ska jag bege mig för sista gången, och sen vankas lunch. Jag är bekväm och värmer en matlåda idag. Men ikväll, serdu, då blir det middag på restaurang! Tillsammans med Jonatans far ska vi besöka Jensen's Böfhus. Har inte varit där tidigare, men om det jag hört stämmer kommer vi gå därifrån nöjda. Lite TP till efterrätt? I sure hope so!

Kram på dig, i det frostiga december. Och god jul!

Inga kommentarer: