tisdag 25 november 2008

Jul, jul, strålande jul

Ni förstår, jag har valt att leva med en särskild person. Jag älskar honom för den han är och allt det där, men han har en del karaktärsdrag som jag inte kommer helt överens med. För det första är han en kvälls- (läs: natt-) människa och redan på den punkten min totala motsats. För det andra hatar, hatar, han julen. (Vederbörande får gärna komma med invändning i kommentarsfältet, om denne anser mig överdriva)

Jag, å andra sidan, älskar julen. Däremot måste jag erkänna att jag inte är särskilt svag för fula saker, och julen är ofta pyntad med just fula saker. En del av det traditionella. Saker gjorda av små barnhänder. Hos en del är det bara mysigt, men jag själv skulle inte kunna leva med tomtemönstrade gardiner om än så för en månad. Min karl skulle nog fly vind för våg om jag kom hem med ett par sådana, och det är kanske inte den väg jag vill vandra i livet. Men, som tur är kan även en anti-julare som Jonatan gå med på juliga saker i lite snyggare tappning. Som en svart stjärna i köksfönstret. En snygg kompromiss, helt enkelt.


När jag skickade den här bilden till en vän och skrev att jag testade nya stjärnan, skrev hon att hon redan tänt sin. Då vågade jag låta den lysa, trots att man inte får.


Ikväll ska jag julmumsa! Kycklingköttbullar och rödbetssallad på grovt bröd är grejer det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha, jag är som jonatan och klas är som du :D så vi är inte överens riktigt med jul här heller :P

jessica sa...

Men Jonatan gillar iaf lussebullar och glögg ;)

Anonym sa...

Ålrajt, en liten invändning då =) Jag hatar inte julen, jag hatar vissa delar av själva "julfirandet".