måndag 17 november 2008

Sunday afternoon

Egentligen borde jag inte sitta mer vid datorn ikväll, men jag blev så sugen på att snabb-redigera ett par (tre, fyra, fem...) bilder från igår. Jag kanske borde förtydliga herrarnas helgjippo lite. I fredags for Jonatan och Daniel till Skåne på en Prata Bas-träff (och kom hem igår kväll). Ja, precis så nördigt som det låter, men alla vet ju att basister är coolast av alla musiker.

Både jag och Anneli har alltså lyckats haffa varsin sådan. En basist. Ibland är det ganska smärtsamt att ha en basist till partner. Det pratas ofta i termer som "ått-tior", "relica", "ska ta en sväng in på Börsen", "sugen på nytt...". Ja, ni ser. Och inte kan de svänga ihop en låt till sin flickvän på sitt instrument heller, det krävs liksom några andra musikervänner för att en sådan eventuell låt ska komma riktigt till sin rätt. Men vi älskar dem ändå, för de är ju så snygga på scen. Jippie-Ka-Yay!

Annica (Anneli + Jessica, för nyinkomna tittare) eats sushi.
(Foto: jag)


NOTE TO SELF: Moffa icke kex när kamera finnes i närheten.
(Foto: Anneli)

Det gjordes varma mackor för ett helt kompani när killarna kommit hem från Skåne.
(Foto: Anneli)


Lite mer hårdost och sen mozzarella, baby!
(Foto: Anneli)


En del jobbar hårdare än andra.
(Foto: Anneli)


(Foto: Jonatan)


Trötta små basister.
(Foto: jag)


:)
(Foto: jag)


Inga kommentarer: