fredag 24 april 2009

Bathroom, make yourself ready!

Så, Jonatans första jobbdag. Jag klev upp samtidigt som honom, strax efter klockan 5, med intentionen att faktiskt fortsätta att vara vaken. Men min handled skrek åt mig att sova mer, så jag vaknade inte förrän klockan 10. Usch, det var lite väl länge, jag hade tänkt få mycket gjort idag, men det har gått sådär. Men nu har jag bestämt mig för att skura en katt-toalett och ett människobadrum, för att sedan packa upp min nya hudvårdsserie från Mary Kay, som jag köpte i onsdags. Anneli (grann-versionen) var värdinna för ett party och jag, Anneli och Dao gick samtliga hem till henne och hade inte aaalls tänkt köpa något. Jo jo... Vi gick därifrån 1200 kronor fattigare, vardera. Som tur är kan man dela upp betalningen på några månader, så då kändes det lite mer okej ;) Men vi kunde bara inte låta bli, produkterna kändes så himla bra, och ansiktet ska man ju faktiskt förhoppningsvis dras med en lång tid fram över, och då vill man att det ska må fint. Mary Kay hade grymt många grejer som jag skulle vilja ha, men om jag hade valt det stora paketet hade det kostat lite mindre än en månadshyra och lika mycket som min crosstrainer. Ha ha, no way!


Jag kunde dessutom inte låta bli att själv boka in mig som värdinna för ett party, främst för den enskilda make-up-rådgivningen jag kommer få innan resten av gästerna kommer, men också tack vare de handprodukter jag får som bonus. Mamma har sagt att hon vill komma, så nu hoppas jag att systern och svägerskan också vill. Utöver att de får prova en massa smaskiga produkter kommer jag att bjuda på hembakade bagels ;)

Ikväll har min basist-sambo spelning igen. Den här gången i Kumla och jag vet inte om jag ska dit, det beror dels på handen och dels på om jag kan få skjuts. Jag har ingen större ork att hänga med killarna från klockan 16 till sent, sent ikväll, då skulle de bara få uppleva en gnällig Jess med smärta och hunger. Jag tror att jag skonar dem från detta helvete. Men imorgon ska vi i alla fall grilla hos Anneli och Per, och sen kanske dra vidare och kolla på en gammal kursare till mig som spelar på Kulturhuset med sitt band.

Öhm, ja. Nu har jag skrivit på tok för långt och förmodligen ganska tråkigt, så nu ska jag ta tag i badrummet, ja. Men först en Alvedon!

Inga kommentarer: