onsdag 15 april 2009

Det är okej att gnälla

Hjälp, vilken dålig dag jag har. Blev väckt av en sköterska som ringde angående femårskontrollen av mina tandimplantat, som kommer ske i mitten av maj. Ångest. Den som levererar brev har än en gång (förra gången gällde det räkningar som jag fick straffavgift på för att de kom en månad sent hem till mig) lagt mina hos grannen med samma efternamn. Det puckot har i sin tur återigen INTE gått upp och lagt brevet i mitt inkast, utan på lådan. Vi har ingenting att äta hemma och typ 200 spänn på kontot. Ångest. Jonatan har fått en ny a-kasseperiod men något jävla pucko som själv aldrig varit arbetslös och inte vet att det redan gör ont att inte kunna göra något eller ens köpa en glass en varm vårdag utan att tänka över beslutet noga har bestämt att man ska ha sju karensdagar innan en ny period. Sju dagar utan någon som helst ersättning svider utav bara helvete. Är det då meningen att vi inte ska äta eller använda oss av något som kostar pengar under en vecka, eller hur fan tänker de? Ångest.


Idag ser jag enbart fram emot finalen av Top Chef som går på teve. Jag är med andra ord en helfestlig människa just nu.

Inga kommentarer: