onsdag 22 april 2009

En dum knöl, bokstavligt talat.

Först en väldigt glad nyhet - Jonatan har fått jobb över hela sommaren, och börjar redan på fredag! Känns grymt skönt att en av oss kan dra in lite pengar, och nu kan kanske 5-årsfirandet som stundar bli lite mer påkostat. Men framför allt - gött med en lön!


Men så bara måste jag gnälla lite igen... Vi har äntligen skaffat oss en crosstrainer, och den kämpar jag på gärna flera gånger om dagen. Den är skonsam mot mina annars känsliga knän och flåset kommer igång ordentligt. Dessutom är det kul! Men. Jag har ju en handled som krånglat i många år, och har ständigt en knöl därpå. Handleden är aldrig helt funktionsduglig, jag kan till exempel inte göra armhävningar eller vrida och vinkla den som normalt folk. Den är väldigt känslig för belastning alltså. De senaste dagarna har knölen vuxit och det gör så förbannat ont, hela tiden. 

Jag har en tid hos en läkare på vårdcentralen nästa vecka, men jag kunde inte låta bli att googla lite. Knölen är tydligen ett ganglion, en slags inflammation. Helt ofarligt, men kan vara smärtsamt. Jorå, det sista håller jag helt med om. Det jag är rädd för är att min handled och det dumma gangliet inte alls tycker om crosstrainern... Jag kan välja att hålla händerna på ett annat sätt, så att inte armarna rör sig, men då går jag miste om den träning som det ger. Va fan, dumma ganglion, komma här och förstöra för mig. Men jag ska försöka linda handleden med något och testa igen imorgon. Tränade imorse och tänkte köra ett pass igen i eftermiddag, men jag tror att jag skippar det. Åh, jag är så sur och har så himla ont. Men här håller jag på att förändra mitt liv och inte fan tänker jag ge upp för en jäklarns cysta!

Inga kommentarer: