onsdag 20 januari 2010

Rullgardin och en vrickad fotled.

Åhå, vi har en rullgardin! En vit, mörkläggande som vi kommer tacka Gud för i sommar när solen steker genom sovrumsfönstret. Och som även passar bra nu för att skydda sig mot nyfikna ögon. ;-)


Svärfar var snäll och hjälpte oss att montera den (även om Jonatan friskt borrade fyra hål och tyckte att det var himla skoj), och det är faktiskt roligt att hissa den upp och ner. Ha ha. Det är inte en rullgardin av den gamla skolan, där man får slita och frusta och bli helt tokig för att den till slut är nere vid golvet... Skönt!

Tyvärr tror jag att jag vrickade fotleden när jag gick ute på ojämn snömark :-( Det värker i leden och i foten och jag är rätt ynklig. Min handled tycker nämligen att det är hög tid att vara extra ond och påfrestande i detta nu. Har kastat i mig några värktabletter och måste hitta ett handledsstöd och smörja foten med tigerbalsam. Mm, men sen ska jag sova gott! Tror jag.

Inga kommentarer: