torsdag 28 januari 2010

Tema: ätbart.

Just när jag ska till att fixa det här inlägget får jag sällskap av en svans med katt. Den lilla katten med stor yvig svans ;-) Hon tycker att det passar att ligga på skrivbordet, framför tangentbordet, vilket resulterar i att jag måste skriva med en hand. Varken effektivt eller lyckat, haha. Men här följer några bilder från både i går och i dag, på temat ätbart, gott och relativt onyttigt. ;-) Och som vanligt hoppas jag att klickningen fungerar (och jo, jag kan väl säga som så att jag funderar på namn till en ny blogg som kanske inte är helt störd...)


En räk- och äggsmörgås till frukost. På en onsdag! Hehe.


Min pappa kom förbi tidigare i veckan och lämnade en kalvost som mamma hade bakat (pappas kor, mammas ugn, hihi). Lite kaffe, en fin bok och där har vi gårdagens lunch. (Förlåt, Anna Skipper..!)


Men vem skådar mitt öga?


Amadeus! Min lilla gubbi ville hålla mig sällskap. Och försökte stjäla min kalvost!


På eftermiddagen kom jag på att vi inget bröd hade, så då fixade jag typ det onyttigaste som finns - (oljig!!!) foccacia med kryddsmör. Det hela balanserades upp av ett gäng dinkelfrallor. ;-)


Dagens frukost. Foccacia med färskost och tomat.

Och så var cirkeln sluten. :-)

Inga kommentarer: