söndag 18 november 2007

Söndagens hånskratt

Som slö söndagsunderhållning vid datorn kan man gå in på sajten family.se, resultatet av en äcklig kopulation mellan blocket.se och Aftonbladet. Grejen är att svensson gratis* kan lägga upp bild och text om stora händelser i livet. Typ födslar, förlovningar, födelsedagar, etc.

Just förlovningarna är extra roliga att läsa om, inte för att man gläds åt andras kärlek, utan för att det helt enkelt finns så otroligt många idioter i vårt land. Särskrivningarna haglar och meningar kan vara så taskigt formulerade att de både är motsägelsefulla och svåra att tyda. För att inte tala om vikten av att hennes och hans (jag har ännu inte sett något samkönat par på sidan) förlovning är det absolut största som hänt i världshistorien och behöver annonseras ut, oh my god! Och gratis, kan det bli bättre?! (Jag har en idé, skicka ett mail till de som står er nära, jag lovar, ingen annan bryr sig. Och om ni annonserar för att göra något gammalt ex svartsjuk, ja, är inte det lite fel anledning?) Jacob drog ett par underbara exempel när vi hade after work förra fredagen, och tyvärr har jag ännu inte hittat ett själsligt utvik av riktigt samma kaliber.

Och ja, jag är medveten om att det finns olika anledningar till att människor inte kan skriva korrekt svenska (och för den delen inte borde kallas idioter), men själva grejen att lägga ut bilder på sina barn på en sajt som drivs av Aftonbladet tycker jag är bevis nog.

*Vill du sälja din själ?

Inga kommentarer: