fredag 23 november 2007

Trött, tröttare...

Det här med att göra en sammanfattning av den tid som gått sedan man skrev sist tror jag inte riktigt på. I alla fall inte för min egen del, kanske funkar det för dig. Jag vet ärligt talat inte riktigt när saker hände, kanske var det , eller , och då blir det lite godtyckligt på nåt höger (he he).

Den senaste veckan har kretsat kring en enda sak: "Korridoren". Den där tävlingen vi har haft har börjat närma sig sitt slutskede, och just nu är vi på nästnäst sista anhalten - shopping. And I tell you, det är jobbigt att handla för ett femsiffrigt(!) belopp på 3-5 dagar. Sedan i onsdags har jag och Jonatan praktiskt taget bott på Ikea, och det har tillsammans med en inredare planerats, ändrats, fundilurats, vridits och räknats. Idag hämtade vi "hem" alla möbler och prylar därifrån, och det känns skönt att den biten är avklarad. Det var roligt, men det tog på krafterna. Igår kväll fick jag ett migränanfall och sömnen rubbades, så idag har Jessica varit knepig, ologisk och trött. Men glad. Angående den där migränen så var det mitt fjärde anfall sedan slutet av augusti, i år. Tidigare har jag fått det max 1-2 gånger per år. Det är oroväckande.

Imorgon blir det, återigen, upp med tuppen för en tripp till Bra&Begagnat, Indiska och lite andra ställen, för mer Korridoren-relaterad shopping. Och på eftermiddagen behöver vi städa, det ser för täskigt ut här nu, det blir lätt så när man "jobbar" från tidig morgon till läggdags. Planering planering, men så fint det kommer bli! Synd bara att vårt eget hem förfaller och att katten ensammen blir kvar.

1 kommentar:

Anonym sa...

åh vilket roligt jobb!
Hoppas att allt är väl med dig, kramar!