tisdag 1 april 2008

Det här blev bara pinsamt

Ibland får jag ett starkt behov av att städa. Eller ja, typ varje dag. Men nu är jag dessvärre sjuk sen över en vecka tillbaka och orkar inte. Jag lever i en svinstia där disk behöver ses omhand och ren tvätt vikas (ja, vi har orkat tvätta!). För att inte tala om tussarna av damm som samlas.

Som jag sa till Ida, "jag kan inte vara sjuk med gott samvete när det är ostädat". Nä just.

Och min karl då, undrar du? Ja, han har också varit sjuk. I detta nu är han till vårdcentralen för det där örat. Dessutom är mitt behov av ordning och reda (inga pengar på freda') aningens starkare än hans (det är jag som är den neurotiska perfektionisten, inte han). Alltså, vi har båda varit krassliga, ingen har orkat städa och jag är den som mår sämst av det.

Precis som på redaktionsmötet igår består det lilla jag lyckas häva ur mig mest av ordbajseri.

1 kommentar:

Anonym sa...

Är vi verkligen släkt?
Du verkar ha lite svårt att relalalaxa (ta o lugna ner dig);-)