måndag 14 april 2008

Hjärnmos

Ska jag hinna innan klockan slår midnatt?

Jodå.

Jag vet inte riktigt vad jag vill ha sagt här just nu. Min pappa tycker att jag uppdaterar dåligt nuförtiden, jag får visst skärpa mig. Tankar kring jobb och utan-jobb (eller kanske snarare bristen på god ekonomi) snurrar i mitt huvud, lägenheten likaså. Våra köksluckor som vi väntat på sen januari sägs vara på väg, men jag vet inte jag. Vi får klämma oss och göra illa tår ett tag till. Och elektrikern som ska underlätta vårt kabeldragande och den där städarn som ska putsa våra fönster och skrubba vårt badrumskakel från golv till tak för att den tidigare hyresgästen var hänsynslös? Jomen tjena. Inte än alltså. Och det här med jobb... Det är ju svårt att inte få den där "jag duger inte till nåt"-känslan. Fastän man vet att man egentligen är klok, rar och duktig. Ehm.

Har ett par bilder i lager jag vill dela med mig av. Men det blir lätt inte prioriterat när de ligger på en extern hårddisk och redigering bäst görs vid sambons dator. Blähä.

Gnäll, gnäll, gnäll.

Ett helt uselt inlägg. Men en vettig grej: Johan Ehrenberg kommer till Örebro universitet och föreläser imorgon (alltså tisdag)! "Våga vägra vara borgare". Jag vågar vägra och kommer befinna mig i Bio-salen i Forumhuset imorgon klockan 16. Men alla som känner mig vet att jag och hälften kommer vara där typ en halvtimme tidigare (det kanske är kö till toan?). Jag hoppas att vi ses!

Inga kommentarer: