torsdag 3 april 2008

Fint

Min älskade sambo ligger just nu i en hotellsäng i Jönköping, jag är kvar här hemma. Jag och katten, vi gosar och tar hand om varandra. På lördag kommer mannen hem från jobbet med frukostbuffé som förmån.

Själv har jag spenderat kvällen med världens bästa mamma. Vi tog en tur på stan och flankerade i kvällsöppna butiker med allt ifrån 20 till 30 procent "off". Pappa sponsrade en superfin volangklänning som jag ska testköra imorgon kväll när Anneli kommer hit för inmundigande av vin och mums (baguetter, tzatziki och chokladpraliner!) men som sen får vila tills Eltons dop (dock får tiden utvisa hur länge jag faktiskt orkar hålla mig). Själv köpte jag grönt te ("Käresta", just what I need) och ett galet ljus i form av en guldfärgad kanin. Jag tog en kopp av teet ikväll, ihop med två praliner, men ljuset ska aldrig eldas. Nej, det ska placeras på en hylla i köket och vara sådär kitsch som bara en guldkanin kan vara.

Efter en mysig kväll med mamsen, som också bjöd på bagel och chai-latte, ska jag nu vända mig om mot pianot och, med ytterst låg volym, spela mig en vaggvisa. Godnatt på er, kära vänner.

Inga kommentarer: