tisdag 27 maj 2008

En fin dag, tolv fula bilder

Min frukost, som jag gärna fotar och mms:ar till sambon i södra Sverige. Han retas och skickar bilder på nypressad (av honom själv) apelsinjuice, sittandes på hotellets uteservering vid havet. Jag shakear min måltidsersättning helt på egen hand och njuter av att se huset mitt emot vårt, slå det! Ugh.


Mamsen och jag for på äventyr. Här väntar jag på att hon ska bli klar i provhytten. Så många plagg! ;)

Vi kör på designad tandkrämstub. Förra årets var snyggare, tycker jag. "Svart eller rosa?" frågade jag honom. Svart tyckte han. Den som kommer hem på fredag får se!


Efter en smarrig lunch gick jag och mamma till Stadsträdgården. Där var det fint, varför hänger jag inte där oftare?


Och där fick jag vänta på min lilla mamma igen. Ha ha


Men där är hon ju!


Vi hade det mysigt i Stadsparken.


Dom har visst gjort lite ändringar sen jag var där sist. Fint vare, men vart är buskarna som påminner mig om gymnasietidens brännbollsturneringar?


Vi fikade i Wadköping. Blåbärs- och yoghurttårta för mig, smaskens!


Till kvällsmat fyllde jag en ciabatta med en massa godsaker. Men gudars skymning, så mycket mat det blev. Nytt te i koppen, grönt är skönt!


En prickig klänning ramlade in genom brevinkastet, dagen till ära. Imorgon kväll ska den invigas, för jag och Anneli ska på kalas!


Men eftersom jag är som jag är var jag ju tvungen att kolla hela outfiten, våndas lite, känna ågren, förnöjsamhet, glädje och slutligen bestämma mig för att ja för sjutton, det här kör vi på! Dom nya skorna och legginsarna har mamma bidragit med, tack tack! Och tack för dagens äventyr mamsen, det var guld. Puss och kram!


1 kommentar:

Anonym sa...

Tack själv för en trevlig dag i solen.Kram mamma