fredag 23 maj 2008

Jag blev utmanad

För ett tag sen blev jag utmanad av min vän Mia, och först nu händer det grejer här. Jag ska visa upp mitt senaste, mitt bästa och mitt sämsta inköp i inredningsväg. Eller hemväg, eller ja. Ni lär fatta!



Den här brickan köpte jag på loppis för ett par veckor sen. Mitt letande efter fina brickor tycks aldrig upphöra, men för nu känner jag mig tillfreds. Den står på köksbordet med några favoriter uppå.


Den här sockerskålen och pyttelilla gräddsnipan i glas köpte jag samtidigt som brickan. Och jodå, visst har de av mig använts på ett riktigt sätt.


Så till mina bästa köp (lite underlig tankegång egentligen, vad betyder det? Prisvärt? Omtyckt? Äsch.)! Om det nu inte var så att jag fått soffan av min snälla fader hade den garanterat legat i topp. Men nu får den göra det i alla fall, det var ju ändå jag och Jonatan som valde ut den. Den är stor, djup och nästan för mysig.



Mitt piano... Korg SP-300




En holländsk chokladask i plåt som jag hittade på en antikmarknad i Askersund, sommaren 2006. Den har inte samma nostalgiska värde som en del svenska plåtburkar kan ha, men den här känns lite mer speciell, tycker jag. Och den är ju så snygg!





Vår nya bokhylla platsade nästan som "senaste köp", men råkade visst bli undanknuffad av de där småpinalerna. Anyway. En snygg bokhylla för 300 kronor, det måste väl ändå räknas som ett brabra köp? Vi kör på't.



Så, nu till det kanske svåraste. "Dåligt köp" alltså. Jag ägnar mig inte åt sånt. Jag har helt enkelt inte råd. Däremot har vi en del grejer som jag inte tycker är lika snygga nu som när jag köpte dom, för att smaken förändras och växer med mig. Den här badkarskudden tillhör inte de föremål jag ändrat uppfattning om, tvärtom. I love it. Min sambo å andra sidan, har hatat den från första början. Så för hans skull är den inte permanent belägen på badkarskanten.


Jag har inte direkt någon att skicka vidare utmaningen till. Men om det är någon som läser och känner att hej, jag vill också, så kör. Självklart vill jag ju få veta det också ;)

Inga kommentarer: