måndag 26 maj 2008

Man pratar inte med mat i mun

Få av de som känner mig har undgått mitt ogillande av reklam, med mera med mera med mera med mera. Det finns mycket jag inte gillar här i världen. Men en reklamfilm som får mig att skratta rakt ut är den HÄR (och eftersom jag inte är så haj med datorer och sånt finlir får ni anstränga er och klicka på länken, för jag vette tusan hur man addar YouTube-klipp i bloggen). Om ni missat den på teve, check it out yo. Eller se den en gång till.

När jag sökte efter klippet på YouTube upptäckte jag en KORTKORT VARIANT, som förklarar det lustiga med att "maten är klar" lite tydligare.

Men hörni, se inte detta som ett försök till att få er Dafgårds-indoktrinerade. Reklam ÄR skadligt för själen. Med vissa undantag. Det sägs ju att skratt förlänger livet. Den höga mängden salt i färdigmat gör däremot tvärtom. Så skratta, men laga er egen mat. Deal?

Gonatt!

Inga kommentarer: