tisdag 3 juni 2008

"Det är inte målet, utan resan..."

Puh, idag har varit ett äventyr! Först ringde jag lite och fick dåligt besked. Sen har jag förträngt det och mått allmänt risigt (jag får perioder ibland då jag är snurrig och virrig och risig i typ en vecka. Väldigt obehagligt och energikrävande), premiärätit färskpotatis och sill och svettats i vår varma lägenhet utan cirkulerande luft. Men efter lunchen började det reda ut sig lite. Jag och Jonatan tog bilen ut på vägarna i jakt efter ett beryktat kalkbrott i Mellringetrakten. Han har varit där tidigare, men vi åkte och åkte och kom aldrig till dörren. Vi som alltid, alltid, alltid kollar in kartor innan vi ska göra vad-som-helst hade totalt glömt bort att göra det när vi ska leta reda på ett kalkbrott i de närkingska skogarna.



Vi lyckades aldrig hitta vattenhålet som från början var vårt mål. Men efter en promenad i Karlslund, vilostund på filt vid Svartån (a.k.a. bajsån), och käk på Hagagrillen landade vi intill fejkbäcken vid Stjärnhusen. Där läste vi i våra böcker med olika titlar men av samma författare och mumsade olika glassar men av samma fabrikat. Det blev en lysande eftermiddag och kväll, men jakten på kalkbrottet fortsätter. Väl hemma kollade vi in kartan, och jodå, vid ett tillfälle låg det alldeles bakom våra ryggar.

Inga kommentarer: