söndag 1 juni 2008

En del tvingar sina barn att dansa balett

Det tillverkas och det föds så många bebisar nuförtiden. Man kan ju inte annat än fundilura kring eventet själv, om än vårt kommer ske om ett par år eller fler, så tillvida planer kring sånt här går att göras.

Anyway. När man är en fertil, kär kvinna kan i alla fall inte jag låta bli att fantisera fram ett utseende på avkomman. Vi vet ju vad en dotter skola heta, så varför inte applicera lite externa drag? Jag har försökt att i Photoshop ta fram en bild, men jag är inte så haj. Ärligt talat blev jag mer rädd än förväntansfull. Däremot hittade jag en kul lista som redogör för dominanta anlag. Mina damen och herrar, typ såhär kommer vårt barn Blablabla* Tjäder att se ut:

En blåögd liten unge, med inslag av grönt, står med armarna i kors. Högerarmen överst. Fräknar på näsan och lockar i hår. Inte helt som Guldlock dock, förmodligen mer av en brunett. Näsan är böjd men tippen den rak. Tungan kan rullas till ett rör, och kinderna gropas av skratt. En liten rumpa i hakan och örsnibbar som fladdrar. Läpparna fylliga och hårfästet ej rakt. Åh, mor din blir glad, för hon har ej ett sådant själv.

*Du är nog speciell om du vet.

Inga kommentarer: