söndag 15 juni 2008

Nostalgins baksmälla

Alltså tjena, lite spontant häng med delar av gamla låg-och mellanstadieklassen igår! Eftersom det var just ganska spontant kunde inte alla komma, men det var finfint ändå. Jag och min gamla bästispolers Karin möttes upp vid Lucullus, för att sen dra vidare till Järntorget som vi hade bestämt som mötesplats. Ett gäng snubbar hann före oss (inklusive en som inte gick i vår klass, men som var trevlig ändå, ha ha) och sen bar det iväg till O'learys. Trevligt ställe, men way too hög musik och lika höga dryckespriser. Karin är inte den som är den, hon bad dom sänka (musiken) och hej hej, så blev det. En del blev fullare än de borde och andra fick salt på sin kavaj. Hmpf. Nån sluddrade om Björnstugan men vi ville hellre gå hem till Gustaf och dricka av hans lådvin :) Ett par tre fyra fem stycken partier Wii-bowling, ett två tre fyra fem(?) glas vin och många, många (pinsamma) minnen senare tog jag och Karin farväl av värden och gick hemåt. Vi var fler från början, men alla pallar tydligen inte att hålla ut till klockan 5 på morgonen. Hur jag lyckades hålla mig pigg och glad är för mig nästan ett mysterium. Halv 6 föll jag i säng, efter en kvarts promenad tillsammans med den nyuppstigna solen.

Gött mos.

Men idag är inte lika god. Och snart blir det utgång igen. Jonatan spelar. Den här gången blir jag utan sprit. Eller, vem vet. På Mitt Andra Hem kostar ölen faktiskt 25 spänn, det har till och med jag råd med. Den som spar från lördagen hon har.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men var f-n är bilderna från galejet?
Du kan ju inte berätta om sådana där roligheter utan att visa bilder!
Skärpning! Dokumentera mera!

jessica sa...

He he, jag har bilder ;) Men mina blev inte så bra så jag tänkte invänta andras. Men okej då! Imorgon får du se :P