måndag 9 juni 2008

Hårtjat

Det är varmt ute. Varmt inne. Och det jag mest av allt tänker på är hur skönt det vore med en klippning. Jag säger page. Jag säger det igen, och igen. Jag har en sax, har någon modet? Och lite kunskap...

När jag var 8 år tänkte jag att håret minsann skulle vara jättemegalångt på klasskortet i 6:an. När jag gick i 6:an var håret inte alls särskilt långt, men i 9:an, då, då! Näe, inte då heller. Nu sitter jag här, en långmanad dam. Och grämer mig. Seriöst, varför denna besatthet av att ha långt hår? På sommaren är det svettigt och varmt där under. På hösten och vintern känns det så obehagligt när man har på sig mössa och halsduk och vart ska man förvara håret? Det är ju överallt! För att inte tala om de gånger jag råkat raka av en snutt för att den blöta hårslingan entrat armhålan via ryggen. Absurt, I know.

Nu skola självömkandet övergå till motionerande. So long!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan klippa dig!
Du kan välja mellan frisyrerna pojkklippt a la 7-åring eller kort pudelsnagg.
De frisyrerna är jag en hejare på!
Tänk vad pengar du kommer att spara!
Puss.

jessica sa...

HA HA HA

Jag tror jag står över ;)