onsdag 15 juli 2009

Cheesecake för ditt medhållande

Tidigare idag, när jag var ensam hemma, kom jag på hur jag vill möblera om i musikrummet. Jag blir så otålig när det kommer till sånt där, vill nu nu nu, men jag har ju faktiskt en sambo. Han uppskattar nog att jag lugnar min iver och faktiskt även inkluderar honom i det här. Så, ommöbleringen får vänta till lördag, men det vet han heller inte.


Picture this under morgondagens bilfärd till Eskilstuna:

- Ääälskling, på lördag, ja, då tänkte jag att vi kunde ta tag i musikrummet lite.
- Det har du inte sagt nåt om.
- Jag gör ju det nu. Jo såhär va, det där elpianot som inte låter kan man ju....... och crosstrainern kan man flytta dit...... bla bla bla........
- ...
- Men vad tycker du?
- Okej...
- Jag kan baka cheesecake som belöning för hårt arbete.
- Mmm, cheesecake.

Jag skulle med andra ord förmodligen kunna börja röja utan hans medverkan, men för säkerhets skull... Jag kan ju faktiskt ha fel i min framtidsvision.

Inga kommentarer: