onsdag 29 augusti 2007

I skulderbladet fladdrar fjärilen

Mitt hår är tråkigt tråkigt, det bara hänger där, är långt och livlöst. Visst, det är lockigt och sådär, men inte så pass mycket att jag känner mig nöjd. Och färgen, hujedamej, låt mig inte börja gnälla om det... Om jag ska ha håret utsläppt typ måste det vara nytvättat, eller korrigerat. Att tvätta håret varje dag gör inte locken glad. Men att ha uppsatt i en toffs, ja, nä, alltså, det... Nä. Jag har en sån underlig huvudform.

Men alltså, tillbaka till att gnälla om håret (något anatomiskt är knappast värt energin). Kvalitet framför kvantitet, det borde väl vara nåt? Rött fluff den här hösten? Brunt fluff? Fluff fluff? Hur skulle min ansiktston te sig till rött hår? Jag har ju lite rött i generna, så att säga. Fluff. Ugh. Trött. Nu. Sova. Godnatt.

Imorgon städa, kramas, doftljus! Anneli, marmelad-utdelning, tapetklister?

Inga kommentarer: