fredag 9 januari 2009

Fredagsbestyr

Ikväll har jag badat, filat fötterna, haft på mig en smått obehaglig ansiktsmask och jidder jadder. Sånt man borde göra en gång i veckan, herregud, mina ben är så lena. Imorgon ska vi ju på fest, tur att det är vinter och strumpbyxor är på. Annars hade jag förmodligen tvingat folk att ta på dem. Och förundras.


Men jag har också tonat håret rött. Eller, jag gjorde ett gott försök i alla fall. Det är en sån där som tvättas ur efter typ åtta tvättar, men eftersom det i instruktionerna stod "skölj noga tills vattnet är rent", och jag sköljde, sköljde och sköljde tror jag att det försvinner om en sisodär fyra. Men det gör inte så mycket, det kommer vara lite roligare och otöntigt imorgon, och sen vill jag go blonde. Yes, you heard me - blonde. En kall nyans. Något jag tänker forska vidare om på festen, det finns en del trogna hemma-blekare där.



Nu blir det italiensk vanilj- och pistageglass med körsbär, tjoho!

Inga kommentarer: