torsdag 15 januari 2009

När man inte kan prata

Med början sent i går kväll plöjde sjuklingarna och katten (som dock mestadels sov i soffan) igenom första säsongen av Weeds (som jag var aningen tveksam till, då jag verkligen inte kallar mig drogliberal). Fem timmar och en liter gräddglass med chokladkross senare gick vi och la oss. Typ halv fyra på morgonen... Jag tycker mest att det är jobbigt att sova när jag är sjuk, det är skönt att somna lite titt som tätt, men att gå och lägga sig med söndrig hals, näe. När vi väl gått och lagt oss fick jag inte behålla min huvudkudde, för där skulle det ligga en katt. Till en början delade vi på den, men senare knuffade han bort mig helt och hållet. Åh, jag har inte hjärta att flytta på sötnosen så när jag vaknade vid tolvtiden hade jag väldigt ont i nacken. Det är inte skönt att sova utan kudde.


Nu vill jag ha en värmande soppa och resten av glassen till efterrätt. Eller medicin, som vi kallar det för i dessa dagar.

Inga kommentarer: