tisdag 6 januari 2009

In your face

Lagom till mina fina vänners födelsedagsfest i helgen har jag gått och dragit på mig en förkylning. Känns sådär. Men jag vill ändå gå ut och promenera en bit idag, nu när kölden lagt sig lite. Vad är det då jag ser utanför fönstret? Snöstorm! Eller nja, häftigt fallande snö från sidan i alla fall. Det känns inte lockande.


Men jag måste till mataffären och köpa champinjoner till den värmande kycklinggrytan jag planerar att laga till och käka ikväll, så lite frisk luft blir det. Men det tar emot ska jag säga. Det tar emot.

För övrigt räddade jag tidigare idag sambon från en tids isolering. Han väckte mig (klockan 12...) och sa att hans ena lins gått sönder. Undrade om han hade fler som han inte visste om. Jag hoppade ur sängen och letade igenom skåpet i hallen. Jag fann ett par nya, hela och rena. Och skonade honom undan missade rep och två dygn med sina alldeles för gamla, svaga och funktionsnedsättande glasögon.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack gumman, du är en riktig hjälte! =)