söndag 23 september 2007

En liten varning

Jag är så jäkla arg på Facebook (du som inte vet vad det är lever förmodligen bättre utan skiten). Det är en sån enorm hype kring den där sajten, och ja, till slut gick jag med. Det verkar som att aaallaaa i heeelaa vääärlden är medlemmar, och hej, det kan ju vara kul att träffa på gamla polare från lågstadiet eller bussturen eller krogen eller vart du nu kan tänkas ragga upp personer till din lista. Det verkar inte vara upplagt för relationsskapande of what so ever. Det blir bara ytligt tjolahopp, "vem kan få ihop flest kompisar"-gnäbb. (Ja, jag har också i viss mån råkat träffa på lågstadiekompisar man inte sett på tio år och tiggt om att få bli nätpolers, och när jag tänker på det gillar jag det inte det minsta. Let's vänta tills den ödesdigra återträffen när vi alla är 30 och ska tävla i att imponera mest. Låt oss helt enkelt vänta med den där ångesten.)

Jaja. Det jag är (mest) förbannad på är att Facebook tar sig rätten att utan ersättning använda bilder medlemmarna laddar upp, i vilket syfte de vill. Sjukt. Men det blir ännu sjukare. Om man väljer att ta bort bilder (som jag gjorde så fort jag förstod vad jag hade ställt upp på) ska man ändå vara medveten om, och "har godkänt", det faktum att bilderna sparas i nåt slags arkiv, så att Facebook kan använda dem ändå. Helt jävla sjukt. Jag är så förbannad.

Nu har jag stor lust att vara jäkligt anti och bara radera mitt medlemskap.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad bra du skriver,men jag fattar ju förstås inte vad du skriver om eftersom jag inte har förstått vad Facebook är.Jag vet att alla pratar om det förstås. Men som sagt,du skriver bra! Du borde skriva en krönika i nån tidning. Vet du att man kan göra det i NA? Kram.

Anonym sa...

What!? Nu har inte jag heller någon lust att ha kvar min användare där, och du har helt rätt i att det blivit nån slags tävling i vem som har flest kompisar. Dessutom späder facebook på min snokiga sida, jag är värre än någonsin!

jessica sa...

Syster: Tack för fina orden, jag har funderat på det där med en blogg i NA, men har inte lyckats komma fram till vad den ska handla om :P Och håll dig borta från Facebook, it's evil. :)

Anna: Har fått reda på en obehaglig grej till, det är nämligen så att när man lägger till en "application" eller vare nu heter, så får skaparna bakom den reda på all din information som du registrerat, inte så kul... Och det är inte bara bilder Facebook kan sno och använda, det är ALLT, konversationer, rubbet. Obehagligt! Och det där med att ens snokighet får sig ett uppsving (ojoj, man får ju resultat i forskning) borde också vara en anledning att lägga ner skiten, det kanske inte är ens mest bedårande sida :P

Anonym sa...

inga mer applications med andra ord. Fy fan för allt det här!