lördag 1 september 2007

Undrar hur datorn mår, när katten sover framför fläkten

I eftermiddag har jag och Jonatan varit ute på äventyr, vroom vroom. Vi hälsade också på hos Anneli, levererade mitt gamla kafébord i hennes kök, tittade beundransvärt på hennes nya tapeter och gav bort en liten burk marmelad. Vill gärna mysa med dig snart, vännen :)

Ikväll väntar middag med hemlagad köttfärsås som måste räcka till måndagens lunchlåda (jag börjar ju jobba då - här skall skolfoton redigeras!), scones med underbar lemon curd, kex ost och lyxmarmelader. Och Jonatan :) En film eller två skulle heller inte sitta helt fel.

Bilddagboken leker pucko och vägrar låta mig ladda upp bilder, så jag får avreagera mig lite här. Dock är alla bilder som följer tagna med min kassa mobilkamera, så, ja... Ehum.



Torsdagskvällen spenderades med Mia. Jag bjöd över henne på te, grahamsscones, kex, brie- och getost (vitmögelvarianten, inte färskost), mörk choklad, vindruvor, ostskorpor (det är de där små sakerna som ligger på ett litet guldfat) och diverse sockerpålägg ;) Marmelader och lemon curd, uj uj så smaskigt. Vi saknade dock två kvinnor, men det fick gå ändå :)


Söta väninnan med en av mina nya älsklingskoppar från Indiska.

Gott och nyttigt på flera sätt, tadaaa! Bra inköp. Och nej, jag hade faktiskt inte placerat förpackningen just där för att den skulle matcha med kopparna och burken, det bara blir sådär perfekt hos mig. He he


Här skulle det dras iväg på kalas, och jag var snygg i lila.

Idag fick jag veta att systersonen använt hopprepet han fick av oss flitigt, hela eftermiddagen. Skoj, skepp o hoj!

Ja, det var väl det, for now.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad trevligt det ser ut hos dig, jag blir fikasugen. Jag kommer över någon dag och fikar. Du är verkligen snygg i lila. Ha det så bra. Kram.