söndag 2 september 2007

Let's talk about love

För snart två år sedan fotograferade jag, på Södra Kyrkogården i Örebro, min kära vän Mia och hennes syster. Det var i och med den dagen och dess bildresultat jag förstod vad hösten handlar om - ljuset. Inte för att förminska värdet av stearinljus, te, koftor, halsdukar och mörka kvällar spenderade med de man älskar... Men utan det skimrande, milda ljuset... Krampaktigt försöker det hålla sig kvar, och tack vare den kampen får man uppleva solen på ett alldeles underbart, romantiskt sätt.

Det är på gång, jag längtar och tänker ta mig tid att inkludera mina vackra vänner i denna fantastiska tid. Kameran och min kreativitet väntar.

Man kan inte annat än uppmärksamma Mia och hennes hem en dag som denna. I Nerikes Allehandas papperstidning finns ett reportage (som jag själv ännu inte sett), likväl som på internet. Ta en titt!







Inga kommentarer: