söndag 3 februari 2008

En kaka ångest

Det blev lite ändrade planer när det kom till de där kakorna jag nämnde här nedanför. Istället för vit choklad och kikärtor blev det mörk choklad och fransk nougat. Sånt där vitt och rosa godis, som ju är fasligt gott. Just nu ångrar jag att jag lät mig övertalas av mannen som inte gillar kikärtor. Jag har inte smakat på en hel kaka än, men nougaten som är av marshmallow-karaktär bubblade upp och typ sprängdes, och jag är bergsäker på att jag lyckats åstadkomma 2000-talets sliskigaste cookies.

Jag skulle inte ha ångest för det här om det inte vore för att jag har bakat dessa tjugo kakor till morgondagens redaktionsmöte. Eller jo, det skulle jag nog ändå, men nu blir det liksom så allvarligt. Jag har ett sånt tragiskt behov av att göra saker, i synnerhet bakning, så himla perfekt.

Innan jag somnar ska jag fortsätta att läsa i min nya bok: De tio dummaste misstagen klyftiga personer gör. Jag har en del att hämta där!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hade du tänkt ha kikärtor i cookiesarna?! Jag vet att du är lite konstig men... Blää, kikärtor i kakor!

jessica sa...

Ha ha! Det är faktiskt väldans gott, blir lite nötig smak, men inte lika fett :P Har kakdeg i frysen, så om du kommer och fikar nån dag ska du minsann få smaka!

Anonym sa...

Idag ska jag baka kanelbullar med bruna bönor,du ska få smaka,jag lovar.

jessica sa...

;D

Anonym sa...

Vad är det för döttrar jag har!!!!
Jag trodde att ni har lärt er baka som er mor försökt att lära er, jag har visst misslyckas med det!!

jessica sa...

He he :)