tisdag 26 februari 2008

Låt oss äta en bulle och se ut mot regnet

Jag kan inte logga in på msn, vilket gör mig frustrerad. Och härmed vill jag tala om att jag snart ska traska upp på stan med min lillebror. Jag ska agera smakråd, och han ska förhoppningsvis bjuda på fika. Det vore ju nåt!

Dessutom ska jag införskaffa ett paraply för bonuschecken jag fick från H&M häromsistens. Dock skulle ett paraply sitta fint på vägen till butiken. Skitväder.

Anneli var här igår. Jag gnällde en del, men hon fick mig glad. "När ska inflyttningsfesten hållas?" undrade hon. Det undrar jag också. Jag bjöd på franska chokladmaränger (i vettig storlek så ingen behöver kräkas), lemon curd-muffins och sockerkaka med hjortronsylt. Besöket var för mätt för att smaka på sockerkakan, men jag tror hon var en fegis. Ett par dagar tidigare hade hon sagt "Jag gillar inte sockerkaka". En mening jag sent kommer glömma.

Inga kommentarer: