tisdag 12 februari 2008

It's all or nothing

Jag antar att det inte bara är jag som oftare än ibland får en distinkt känsla av det titeln påstår. En period har man ingenting på agendan, en annan fullkomligen översvämmas den. På fredag har Sweeney Todd premiär på bio, och Jonatan propsar på att det är premiärvisningen som är "the big shit happening this year". Typ. På ett aningens överdrivet ungefär.

Jag skulle absolut inte ha något att invända, om det nu inte var så att min kära syster ringde med storartade planer. Nämligen att bjuda ut mig på galej - bio på fredag!

Oj oj, what to dooo? Övertala sambon eller systern om byte av kväll? Besked skall lämnas imorgon.

Morgondagen bär för övrigt med sig snickare (I hope), ett besök på Bra&Begagnat med mor, samt Alfapetturnering och käk med redaktionen. Och däremellan borde jag klämma in ett besök på CSN-kontoret, för att beklaga mig angående min icke-existerande inkomst. Idag rostade jag potatis i ugnen och åt en god men onyttig sås till, men that's about it. It's all or nothing, I told you so.

Inga kommentarer: