tisdag 2 december 2008

Börja bra och sluta nere

Long time no seen! Som en del av er vet och andra kanske anat (nu förutsätter jag hej vilt att fler än mina närmaste vänner och pappa läser skiten) så har helgen spenderats i Uppsala. Datorn fick följa med men låg ordentligt inpackad i Jonatans väska hela tiden (förutom den korta stund han fick för sig att den skulle packas upp, men där satte jag stopp). Tanken var väl att kunna småsurfa på hotellets bekostnad, men det fick man visst inte.


Hursomhelst. Helgen var kanoners, jag tog totalt tre foton med min mobajl; en på karln utanför domkyrkan och två på lördagsmiddagen. Och så en del i parkeringshuset där vandaler härjat natten till söndagen. Mmhm! Men det är ju inte några roliga bilder så det behöver vi ju inte prata om... Ett litet ovälkommet äventyr som inkluderade polisväsendet men som uteslöt personskador i alla fall!

Nåväl. Åter till det roliga med helgen! Jonatan hade bestämt sagt till mig att det inte skulle röra sig om en shoppingresa, och, ha ha, vem kom inte hem med jeans, t-shirtar, underkläder, skjorta och tröja? ;) Ingen bas, men lika glad för det är jag men gladast är nog plånkan! Det råkade visst slinka med en liten julklapp till mig också, hi hi. Men jag var väl inte sämre på att spendera pengar jag - hallå, Lush och Stockhome liksom?! Och en soft tischa från Weekday som bara är helt underbar. Och några julklappar såklart! Nu är jag färdig med Anneli och Mia och till hälften med Ida :)

Egentligen skulle jag bara skriva att jag halvligger i soffan med datorn i knät och katten bredvid. Och så Top gear på teve! Och nu kom jag att tänka på att Jonatans provanställning går ut om två dagar och att han inte kommer att få fast anställning (vad de hittar på istället är fram till imorgon efter klockan 10 ovisst). Det finns alltså en stor risk att nästa år blir ett riktigt dåligt sådant. Fatta att minska sina inkomster med 20.000 (efter skatt) på ett par månader. Man mår ju illa. Väldigt illa...

Inga kommentarer: