tisdag 30 december 2008

Orka, som ungdomarna säger nuförtiden

I vårt hus bor det en person under oss med samma efternamn som jag har. Denne hade förra månaden fått en del av mina viktiga räkningar, men istället för att knata upp och lämna dem till mig postat om dem*. Så jag fick en superviktig räkning en månad sent och åkte på påminnelseavgift. Nu när det är betala-räkningar-tider igen är jag livrädd att vi har missat någon sate som inte kommer varje månad, för hur fan ska man kunna hålla koll på allt det där?


* Det står "Fellevererat till bla bla bla", och är poststämplat (på nytt) i början av december. Med tanke på att jag helt orättvist fått betala den där jäkla påminnelseavgiften och ses på med onda ögat tänker jag anta att karln under har skrivit på kuvertet och föredragit att knata till postlådan istället för att gå upp en trappa. Sådeså! Och Bring City mail är förstås också elakingar i det här. På ett eller annat sätt.

Inga kommentarer: