onsdag 3 december 2008

We're back

Jorå, arbetslös blir han, sambon. Om ett par dagar. Känns sjukt jävla tungt, och jag har knappt energi att... Göra någonting... Svennar vill ju aldrig snacka om pengar, men trots att jag älskar tacos en fredag kommer jag göra det nu. I och med de sänkta a-kasseersättningarna kommer vi bli tvungna att leva på cirka 8000 i månaden. Och gå back typ 3000, bara i räkningar. Ingen mat eller lån inkluderade i det. Man kan få panikattacker av mindre.


FAN FAN FAN FAN FAN. Jag orkar verkligen inte leva som vi har gjort i flera år. Äntligen har vi fått känna på hur det är att vara normalinkomsttagare och jag vill inte vill inte VILL INTE få det slitet ur händerna.

Dessutom. Dessutom måste jag kontakta skatteverket. De påstår att jag har fått min återbäring som jag väntat på till december, men icke. Jag skulle märkt om det trillat in 6000 på mitt konto.

Fan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad trist! Jag vet att det inte finns mycket som piggar upp just nu, så därför får du en massa kramar från mig istället!

Anonym sa...

fy farao vad värdelöst det lät :( jag hoppas att det kommer ordna sig iallafall.
hade ni det bra på den lilla trippen förresten? :)
kraaaam