tisdag 2 december 2008

Good news

Jag var och besökte min läkare idag, å min blodsjukdoms vägnar. Jag måste säga att som blodsjuk upplever jag att man får ett annat bemötande på mottagningen än på andra ställen inom sjukvården. Det är varmt, vänligt och en mycket fint arrangerad adventsljusstake står på bordet mellan sofforna. De andra patienterna hälsade hjärtligt på mig, och ja, medelåldern sänktes allt lite när jag klev in. Men samtidigt som man sitter där och känner ett slags lugn över lappen på väggen som berättar att de blodsjukas förening bjuder på fika blir man raskt påmind om att det även är en plats där nödvändiga informationsblad om blodcancer är placerade endast ett par meter bort. 


Mina blodvärden var som tur var bra. Men jag måste vara duktig och ta min medicin var da'!

Inga kommentarer: