torsdag 18 december 2008

Jag har en liten blåsa i en röntgentunnel

Jag vet inte hur många gånger jag har gått och kissat i kväll. Många, i alla fall. Allt bara rinner igenom, och det är kanske därför jag är så dålig på att dricka i vanliga fall. Och nu då, nu har jag fått order om att dricka minst 9 dl extra (vilket innebär totalt 9 dl för min del) vatten fördelat under 3 timmar. Och i morgon bitti (läs: om några timmar...) ska jag under 2 timmar dricka ytterligare 6 dl. Följande citat är orsaken:


"Vi har fått en remiss från Din läkare på Ögonmottagningen för datortomografiundersökning av HJÄRNAN."

De där versalerna får en ju att hoppa högt. Och för att kontrastmedlet de sprutar in i mitt blod inte ska stanna kvar där måste jag dricka en förbannad mängd vatten för att hjälpa njurarna på traven. Och efter röntgen ska jag dricka 1,2 liter. Vatten.

Jag kommer att kissa på mig under den korta vägen hem. Och känna mig som en patient i House strax innan. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag håller tummarna på att det går bra :)

jessica sa...

Tack söt, det hoppas jag också :) Själva undersökningen är över nu, jag slapp en helkroppstunnel som tur var :P Men kontrastvätskan jag fick i blodet gjorde att det kändes som att jag hade kissat på mig, ha ha