söndag 18 oktober 2009

Den som väljer annat får leta halvt ihjäl sig. Eller promenera genom hela stan.

Jag vet inte om det är jag som letar på fel ställe, men den här stan verkar inte alls vara bra på det här med vegetariska alternativ till mjölkprodukter. Ica Nära och Coop Konsum i min stadsdel har som mest en sorts havredryck och möjligen en sorts sojadryck. Ingen soygurt, inget substitut för matlagningsgrädde - och jag har faktiskt ingen lust att gå till en av stans dyraste matbutiker på söder för 750 ml soygurt och en jäkligt lång kassakö. Och vegetarisk cream cheese kan jag inte minnas att jag ens sett på Ica Maxi.


Nu kör jag inte på mjölkfritt the hardcore way, men jag vill ändå kunna om jag vill. Just nu är det främst soygurten jag vill åt.

I morgon sätts hoppet till Coop Forum. Jag behöver mitt mellanmål! Men att det ska vara så svårt?

Inga kommentarer: