torsdag 29 oktober 2009

Och så vill jag...

... resa bort. Uppleva annat utanför vardagen, bortanför Örebro. Jag nöjer mig med det lilla, en annan stad i Sverige över en helg skulle vara bra bara det. Endast jag och Jonatan, så vi kan planera utifrån mina, ehm, våra behov utan att tänka på andra människor ;) Men mest mina. Det är ju jag som måste äta då och inte det och kissa här och inte där. Bla bla bla.


Men lite ombyte. Så skönt det vore.

För ett år sedan åkte vi till Uppsala. Det var en finfin helg (minus de stulna nummerplåtarna...) - vi blev båda helt förälskade i staden och skulle kunna tänka oss att bo där någon gång - och nu är jag verkligen, verkligen redo för någon liknande minitripp. Något mer är tyvärr med rådande ekonomi inte alls värt att tänka på. Så varför göra det, liksom. Nu finns inte ens utrymme för en minitripp, men det skulle sitta gött i kistan.

Ett par resedrömmar har jag såklart ändå. Eller, lösa planer baserade på en vilja, snarare. Helst vill jag resa överallt och se och beundra för att sen se tillbaka och minnas, men om man ska dra ner det till lite mer rationell nivå de närmaste åren lyder de såhär: hösten 2010 - Krakow. Våren 2011 - Prag. 7-årsfirande i Prag låter väl helt fantastiskt...

Och med tanke på att jag är pank som en kyrkråtta är en Krakow-resa om knappt ett år lagom svårt att försöka spara till. Om det nu är någon som tycker att det låter tragiskt att inte ha Thailand eller New York i sikte. Allt har väl sin tid, I guess...

Inga kommentarer: