söndag 4 oktober 2009

Enligt traditionen.





I går, lördag, tog jag och Ida bilen ut till Karlslund för en efterlängtad fotosession, något vi brukar göra minst en gång om året (att jag fotar henne alltså, platsen brukar variera). Tyvärr började det att regna, men så länge kameran håller sig torr går allt. Det gäller att göra en grej av regndropparna, helt enkelt. Den första bilden här ovan togs lite hastigt och lustigt i bilen innan vi vågade oss ut. Och som vanligt går det att klicka för att se dem i alla fall lite större. Och så finns dessa, samt några fler i min "Facebook-portfolio".

På torsdag nästa vecka ska jag fota minst två damer. En vän till mig är make up-artist och behöver uppdatera sin portfolio, så hon ska sminka sminka, och jag ska fota fota. Kanonkul, som Benjamin skulle sagt!

Och så en liten, liten notis som jag inte tänker (och inte borde behöva) tjata och gnata om. Eftersom jag som fotograf ser det här med copyright som en självklarhet har det inte fallit mig naturligt att behöva påminna andra om det - såklart stjäl man inte andras arbete liksom. Men det verkar väl vara så att inte alla är lika medvetna om det, så: mina bilder är mina bilder, och får inte hamna någonstans såvida jag inte har gett mitt godkännande till det.

Inga kommentarer: