fredag 23 februari 2007

Från A till Ö. Eller Från morgon till kväll

En sisodär 4 frallor med vallmofrön ligger och väntar i köket. Snart ska dom få på sig lite "smör" och vitlökspulver. *Svisch*, in i läskiga ugnen. Haha, jag har inte vågat mig på att använda den efter gårdagens tumult. Spisen har använts, men inte ugnen.

Idag har jag ju som tidigare nämnt sovit aningens för länge. Gick upp vid 10, my god. Men gick upp och städade kattlådan när Jonatan drog iväg till jobbet vid halv 6. Kom på att jag glömde göra det igår kväll. Och sen gick jag ju och la mig i sköna sängen igen, och det slutade med att jag begick synden att snooza. Jag kan nämligen inte sluta. Så jag snoozade i typ en halvtimme. Fy! Tur att inte Jonatan låg bredvid, då hade jag väl fått en kudde i huvudet ;) Men seriöst, jag måste, måste, gå upp så fort klockan ringer. Annars tar något annat över.

Sen tog det typ 30 minuter för mig att göra frukost. En tallrik gröt och en kopp te (Galna Moroten, som det heter på svenska), hur lyckas man? Nåväl.

Har kollat på diverse tv-program med relativt vettigt innehåll. Plus och Argument (vilka kan diskuteras, iaf det senare debattprogrammet som jag inte alltid tycker fungerar).

Har lärt mig från tv, 1: de "exotiska" frukter och grönsaker som fraktas hit med flyg bör man undvika som pesten. Koldioxidutsläppen är enormt höga. Däremot ligger utsläppen för lastbil och båt på en relativt acceptabel nivå. Jag som trodde att alla dessa lastbilar och långtradare som traffikerar våra vägar står för en betydligt högre andel utsläpp än vad som kunde tolkas ur programmet... Iof handlade det ju om utsläpp per kilo frukt, men ändå. Lastbilar används ju till att frakta en massa annat skit, så problemet kvarstår. Man bör alltså skaffa sig en kolonilott och odla själv. Men strunta i växthuset som värms upp med fossila bränslen, ajaj. Där kan vi snacka om ett koldioxidutsläpp i samma rang som flygplanet!

Har lärt mig från tv, 2: det är inte bara "kufar" som lever/spelar/gömmer sig i virtuella världar. Det gör tydligen företag som vill tjäna mera pengar också.

Jonatan sitter och spanar in tatueringar. Han vill göra en sleeve, jag också. Men jag ska rita min själv, så det lär ta sin tid. Dessutom är jag ju fattig.

Nähepp, vi kanske ska ta och kolla på Så ska det låta, fast gästerna känns trötta och ointressanta. Eller så blir det Lost. Jag lär iaf gå till köket intill och diska undan lite nu. Kvällsmaten bankar på dörren (I wish!).

Inga kommentarer: