söndag 25 februari 2007

Min vän & jag. Eller Dagen då vi åt en massa gott

För en stund sen åkte Anneli hem. Hon kom hit vid tretiden och lagade mat med mig. Mycket trevligt "måste" jag säga! För hennes skull lägger jag upp en fulbild på käket och skriver ner ingredienserna. Kanske att ni andra har glädje av det också. Men nåde er om ni ger ut en kokbok utan att jag står som kompositör bakom detta! Haha...



Såhär va. Först stekte vi en halv gul lök, typ 2/3 zucchini, en snutt morot och en kupad handflata frysta champinjoner. Det kryddades med grillkrydda. Sen hade vi i en halv paprika + ingefära, curry och cayennepeppar. I med kokosmjölk! En sån där mindre burk. Efter det kryddade vi med paprikapulver, chili- och thai sweet chilisås, samt mango chutney. Till sist for det i en näve jordnötter! Mmm, gotti gotti. Nu har du det i text, kompis :)

Efter att vi blivit alldeles höga på god mat (Anneli sa att det smakade WONGS, min lycka var gjord!) drack vi te. Hon Champagne/Cream, jag Irish cream. Efter att ha fått Irish Coffee introducerat i mitt liv av samma vän som tidigare nämnts, kan jag riktigt känna just den Irish:ka delen i teet. Så meningen med detta te har liksom ökat.

Tidigare idag gjorde jag en morotskakatårta (så heter denna, enligt mig), och den avnjöts till de stora kopparna fyllda med te (flera gånger om). (En bild på morotskakatårtan kommer senare, det ska inte vara någon fulbild) Första gången i mitt lilla liv som jag testat mig på att göra en. Och den blev riktigt mumsig. Anneli fick med hem, en liten bit har jag i kylskåpet, och resten av det som blev kvar har jag stoppat in i frysen. Så om du är snäll och hälsar på kan du få testa Jessicas Morotskakatårta!

På tal om att "hälsa på". Kommande lördag (alltså den 3:e mars) vill jag ha sällskap! Jonatan är borta och jag känner att jag mer än gärna mutar till mig sällskap. Vin, gotti + film? Kom hit! Hör gärna av dig först. Och gärna inte desperata män eller övrigt "folk" jag kan tänkas vilja slippa. :)

Inga kommentarer: