fredag 23 februari 2007

"På tal om"

Jag nämnde ju att jag var sugen på äpplemos imorse. Det leder mig skamset in på det faktum att jag de senaste dagarna (eller kanske snarare veckorna, månaderna, åren, lite från och till?) har stört mig något otroligt på mina äppelkinder. Och min lilla näsa. Mindre kinder, större näsa. Men det här är fånerier som man helt enkelt måste lägga åt sidan. Att se till att magen mår bra, hjärtat pumpar på och att energin är på topp är däremot sådant som är värt att tänka på.

Man kan tycka att jag borde lärt mig att inte klaga på anatomi. Sen jag gick på högstadiet och klassens subba påpekade mina "raka" handleder (dom smalnar liksom inte av innan handen) och det faktum att jag inte har så utstuderade "knölar" på desamma, har de varit ett par av mina komplex. Nu har jag ju dock fått en knöl på min kära handled (som jag så smått börjat acceptera). Det gör ont. I handleden. Hela tiden. Operation nästa, om man ska tro de som vet.

Synden straffar sig, som de religiösa säger. Men vad ska jag säga? Aj?

Inga kommentarer: