onsdag 21 februari 2007

Jess and the 3 pinguins

Pysseltant, det har jag lekt idag. Trots att jag inte går på universitetet är jag med i studenttidningen Lösnummers redaktion. Främst som fotograf, men idag också som kreativ boss (eller: tillverkare av pingviner i papp och kontrollant av killarnas stjärnor och dylikt, mjehe). Vill inte avslöja alltför mycket, men kommande nummers omslag kommer nog iaf dra uppmärksamhet till sig (utan varken sex- eller skräckanspelningar, inte för att det brukar stå på Lösnummermenyn, men ni fattar). Idén ska dock ingen få för sig att jag kom med, den är Jonatans verk. Han ska agera fotograf, jag modell. Nej, nu är det dags att inte säga mer om den saken.

(foto: Jonatan)

Är sjukt besviken på att jag inte drog mig upp ur sängen när klockan tjöt strax efter 6 imorse. Skulle ju ha börjat dagen med yoga. Men jag var för trött (en helt absurd ursäkt/anledning, då ju yogan botar sånt skit). Sen spenderades ju hela dagen i mötesrummet i Kårhuset, tänkandes, klippandes, skrattandes. Jag och bebe kom hem vid 19 eller nåt sånt, och nej, jag kan inte yoga i samma rum som honom. Dessutom var jag trött (haha) och fastnade med min blogg som jag bara var tvungen att göra "klar". Så jag har aningens dåligt samvete. Och imorgon ska jag fota Nejra på morgonen, för att sen dra hem och städa innan jag får jäkligt trevligt middagsbesök. Fredag får helt enkelt bli närmaste träningsdag för Jessica. Minst 2 pass yoga, tjohej!

För övrigt kan jag tillägga att min vänsterlins har åkt på någon slags beläggning som jag inte kan få bort. Och inte har jag tid att gå till optikern för att få nya heller. Kanske på fredag?

(Ny i bloggträsket som jag är, hur sjuttsingen får man radavstånden att lyda författaren? Man kan ju inte ens ändra sånt... Eller? Hopp hopp, säger dom. Tjo!)

Inga kommentarer: